دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با آنا تأکید کرد؛ 

ضرورت استفاده از انرژی‌های نو به جای سوخت‌های فسیلی 

ضرورت استفاده از انرژی‌های نو به جای سوخت‌های فسیلی 
عضو شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت و اهمیت استفاده از انرژی‌های نو و جایگزین شدن آن‌ها به جای سوخت‌های فسیلی تأکید کرد و آن را راه حل قطعی برای کاهش آلودگی هوا برشمرد.
کد خبر : 875719

سیدجعفر تشکری هاشمی عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: اکنون استفاده از خودروهای برقی نیاز و راه حلی قطعی برای مقابله با معضل آلودگی هوا به شمار می‌رود؛ بنابراین چه تولیدکننده داخلی موفق به انجام تولید شود و چه مجبور به واردات از سایر کشورها شویم، باید روی این راه حل، اهتمام لازم را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اینکه خودروساز تا چه زمانی موفق به تولید خودروهای برقی بشود، سیاست‌های ما در شورای شهر و مدیران وزارت صنایع، حمایت از تولیدکنندگان داخلی این قبیل خودروها خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: در اخبار تلويزيون دیده‌ام که برخی از خودروسازان اعلام کردند که چند سالی است روی تولید خودروهای برقی در حال تلاش هستند و امیدوارم که بتوانند خودروهای برقی مورد نیازمان را در داخل کشور تولید کنند.

تشکری هاشمی خاطرنشان کرد: یادمان باشد که خودروهای با سوخت فسیلی به تدریج از چرخه فعالیت خودروسازان حذف می‌شوند و امیدوارم که صنعتگران حوزه خودروسازی ما از این صنعت عقب نمانند.

وی اضافه کرد: وقتی از خودروی برقی صحبت می‌کنیم،  موضوع فقط تأمین خودروی برقی نیست که وارد خیابان می‌شود و تأمین زیرساخت‌های آن نیز جزء الزامات آن است و حتما وزارت نیرو باید متناسب با توسعه‌ای که در این کار در دست اجراست، نیروگاه‌ها را تقویت کرده و آن‌ها توسعه بدهد تا برق مورد نیاز تامین شود.

اهمیت استفاده وزارت نیرو از ظرفیت سولار در تأمین برق

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: باید یاد بگیریم که در برقی سازی ناوگان حمل و نقل از انرژی‌های نو و از ظرفیت انرژی‌های سولار استفاده کنیم و این قبیل انرژی‌ها را به مرور جایگزین سوخت‌های فسیلی کنیم.

وی تأکید کرد: سرزمینی پر از آفتاب هستیم و باید مصرف انرژی‌های نو را در نیروگاه‌های خودمان که با استفاده از سوخت فسیلی درگیر هزینه‌ها، آلودگی‌ها و مشکلات دیگری هستند و به سوخت فسیلی هم نیاز دارند جایگزین کرده و این مشکلات  را کاهش دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: امیدوار هستم که وزارت نیرو به موازات اقدامات خود، به ویژه از طریق ظرفیت‌های سولار که در کشور ما بسیار امکان‌پذیر است و همچنین استفاده از نیروگاه‌های بادی و دیگر امکانات و ظرفیت‌های خدادادی، تأمین برق مورد نیاز برای خودروهای برقی که به مرور وارد ناوگان حمل و نقل می‌شوند را در دستور کار خود قرار بدهد.

گفتنی است سولار یا همان انرژی خورشیدی، انرژی‌ای است که از تابش نور خورشید به زمین می‌رسد و قابل استفاده برای تولید برق، گرمایش آب و هوا، تولید هیدروژن و سایر کاربردهای انرژی است.

این نوع از انرژی، یکی از منابع انرژی تجدیدپذیر است که در طی روز، به صورت پایدار و مداوم از طریق تابش نور خورشید تولید می‌شود و هیچ‌گونه آلودگی و آسیب به محیط زیست ندارد.

استفاده از انرژی خورشیدی به دلیل مزایای زیست‌محیطی، اقتصادی و امنیتی، در سال‌های اخیر به شدت در حال گسترش است و بسیاری از کشورها در حال سرمایه‌گذاری در این زمینه هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته